nama saya naiza
Wednesday, February 15, 2006
  a dream
I had a dream last night.. tak sangka i can still remember it quite well.. tapi dah cam lupa di awal2 cerita tu..

anyways.. i was driving a bus.. it was a big bus.. very big.. someone was seating next to me.. hmm.. kalo bas cemana bleh seat passenger die bebetul sebelah ek.. eh ada jugak kan bas yang gitu..? ntah.. i'm not quite sure where i was going but we came to a T-junction.. just before i took a right turn.. i remembered telling her (the person yang dok sebelah tu.. tatau sapa) that its my first time driving a bus.. i wasnt feeling awkward.. macam dah terer je bawak bas tu..

i was moving quite slow at that time.. jalan tu macam jalan kat depan sekolah gombak setia tu.. so tak leh nak laju pun.. after a while.. terdengar people dok jerit kat luar bas.. saya jeling tengok kat rear mirror.. "Uik!! Ada mamat terbaring atas jalan".. tatau cemana.. rasa macam tader langgar orang.. tapi orang nampak mamat tu terbaring right after my bus lalu kat situ.. cuak giler.. bentikan bas.. pastu lari nak gi tgk mamat tu..

Intermission.....

actually time lam mimpi ni.. after scene di atas... jalan citer lepas tu mamat tu memang mati and of course saya la dipersalahkan.. and kena masuk court bla bla bla.. tapi.. somehow i got control of the direction of my dream.. tetiba story line die bertukar..

(this is not the first time i 'direct' my own dream.. penah je saya mimpi benda yang sama berulang2 pada malam yang sama just because i like that part so much.. and penah saya mimpi jadik tarzan and i purposely dok ulang part berayun dari satu pokok ke satu pokok sebab saya macam amazed bila saya actually dapat rasa jantung saya tertinggal kat belakang masa berayun tu.. it was a real feeling.. seriously!)

Sambungan cerita...

tetiba.. sedang saya berlari ke arah mamat terbaring tu... ada la pulak sorang mamat ni lari lagi laju and yang merepeknye die bukannye nak buat CPR ke.. nak tolong cara ape ke.. tapi die peluk mamat terbaring tu dari belakang and start buat macam die tgh nak selamat kan orang yang tercekik tulang.. buleh imagine tak cemana? tapi amazingly mamat yang terbaring tu cam tersentak and terus bleh bangun.. ceh..

sib baik la mamat tu tak mati.. tapi still polis dok tanya2 soklan.. and of course i said i dont know how he ended up on the road.. and mamat rescuer tu plak jadik eye witness.. die kata die nampak mamat tu dok dalam tayar.. haha... satu lagi benda merepek lam mimpi saya ni... bukan la dok lam tube getah tayar tu.. tapi dok kat rim tu.. and somehow die terjatuh kuar from situ.. pastu terbaring atas jalan..

few days after the incident.. dok kena gi balai polis lagi.. dok kena soal2.. actually time polis dok soal2 tu i was still at the state of shock.. so cam nak nangis pun ada.. and since mamat rescuer tu one of the witness.. die pun ada la.. so ada skali tu.. tgh dok cuak2 nak nangis... mamat rescuer tu wrapped his hand around me.. and start dok console.. die dok kata kat polis tu.. udah2 la tanya sebab dok tengok saya ni makin lama makin cuak..

pastu... scene2 seterusnye.. adalah scene2 saya berdating ngan mamat rescuer itu.. yang paling saya ingat.. kitorang jalan2 sambil bersembang kat Hyde Park... haaa... jangan marahh.. masa dok jalan2 tu.. ada satu buldozer lalu dkt kitorang and satu team acrobat from china dok pratice naik atas motor ramai2... apehal ntah terselit lam scene dating ku... sungguh tak menarik.. hahaha... adeh.. anyways.. masa tu la he confessed that he likes me.. and he wants to marry me.. in 3 months time.. wahaaaaaaaaa.. apekah??

pastu saya rasa saya sebagai director mimpi tu pun tatau nak sambung mimpi tu cemana.. jadiknye sampai situ je laa mimpi saya.. ada maksud di sebalik ke eh?

oh by the way.. muka mamat rescuer tu ada iras2 badrul muhayat.. haha.. sapa la yang incharge on casting nihhh..?? kalo cam muka azhar sulaiman tu menarik gak kan.. huhuhu...
 
Comments:
badrul muhayat? hmm muka ader iras hafiz rozalan skit. ok la. hemsem pun hemsem. anak murid feveret cikgu fauziah dulu.. ke cikgu rozana, tak ingat
 
ermm.... bawak bas... jumpa org mati, hidup balik.. ermm..?? aku rasa... x lama lagi mcm nk kena pi mutiara damansara makan nasik minyak je ni.. yummie~ ehehehe..
 
apa kaitain jumpa org mati idup balik ngan nasik minyak?
 
bawak bas...org duk kat taya...jatuh taya.....pastu rescuer save care nak tolong org tercekik...bercinta ngan rescuer...gi hyde park...hhmm.... ni interpretation aku: JANGAN JADIK DREBAR BAS...KEKAL JUAL INSURANCE....
 
sayang.. mana de muka cam hafiz.. huhu

sara.. gila kan mimpi aku tu.. hehe.. tapi memang betul la.. ni ape plak kena mengena ngan makan nasik minyak ni..

mac.. haha.. sib baik aku tadak lesen bawak bas pun.. hehehe
 
Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

My Photo
Name:
Location: Kota Damansara, Malaysia
Me Read
Sayang @ Sex, Blood and The Lies I tell Myself
Azidot Bucuk @ B.L.O.G
Cpah @ ++ a silence i cant ignore ++
Runiz @ Its Runiz life
Im @ just hold on~~To feel is to know deeply
Sarah @ the disturbed mind of queserasera
Naf @ What are days for?
Syimi @ White Coffee and Books
Amir @ To think about it...
Itique @ Me thinking aloud!
Eyzza @ Dramatic... I'm a Dreamer
Maizu @ BEGINS A BEAUTIFUL JOURNEY
Kam @ Kita Adalah Insan Menumpang Atas Dunia...


Archives
April 2005 / May 2005 / June 2005 / July 2005 / August 2005 / September 2005 / October 2005 / November 2005 / December 2005 / January 2006 / February 2006 / March 2006 / April 2006 / May 2006 / June 2006 / July 2006 / August 2006 / October 2006 / November 2006 / December 2006 / January 2007 / February 2007 / March 2007 / April 2007 / May 2007 / July 2007 / August 2007 / September 2007 / October 2007 / November 2007 / December 2007 / January 2008 / February 2008 / May 2008 / August 2008 / September 2008 / October 2008 / November 2008 / January 2009 / February 2009 / March 2009 / July 2009 / September 2009 / October 2009 / December 2009 / October 2010 /


Free counter and web stats


Powered by Blogger

Subscribe to
Posts [Atom]