nama saya naiza
Tuesday, May 31, 2005
  shopaholic siri kedua
saya baru diingatkan oleh rakan saya tentang satu insiden.. huhu.. memang yang ni lagi menampakkan saya macam Rebecca Bloomwood tu... huhu

Satu ari ni.. Aku berjalan bersama rakan.. Aku dan rakan lalu tepi kedai buku. Aku nampak poster "Order your copy now - Harry Porter (latest one la.. tajuk ape tak ingat)and get 50 pounds voucher" (lebih kurang gitu lah bunyiknye)..

Aku pikir: macam menarik ni... Si dia suka harry porter.. kalo order skang dapat early July... buleh ler kasik nanti.. plus order skang dapat 50 pound voucher.. leh beli benda kat kedai buku tuh..

Aku: Menarik ni kan.. siap dapat 50 pound voucher.. untung nih..
Rakan: Haah kan.. meh tanya kat lam kedai..

Aku dan rakan masuk kedai dah tanya kat minah kedai tu

Rakan: Ni kalo order ni.. leh dapat voucher ape?
Minah kedai: Oh.. nanti leh la dapat beli certain books for a discounted price.. maybe kurang sepound or kurang 5 pound than the original price..
Aku dan Rakan: oooooooo

blah darik counter.. tgk2 lagi offer tuh

Rakan: tak best sangat sebab tak semestinye yang offer tu yang kita nak beli.. lagipun yang ko beria nakkan voucher tu apsal.. bukan nye ko ni jenih baca buku pun..
Aku: Betul jugak kan.. (tersengih sengih)

So itu lah insiden nye.. i'm not a reader and yet i wanted to order that book.. tapi tu tak leh kira sebab that book is not for me.. i want to give it to Si dia... tapi yang pelik tu.. apsal la aku beria nakkan voucher tu.. maybe sebab bunyik 50 pound.. banyak tu.. more than the price of that book itself.. untung nih.. tapi saya ni masuk kedai buku pun jarang2.. gi library pun sekadar nak pinjam and pulang kan buku skolah jer.. tak leh imagine buku ape la yang saya nak beli.. hmm maybe bila dah ada voucher tu.. i would buy something.. tapi kalo beli buku.. belum tentu saya baca.. haha..

nampaknye marketing strategy diorang hampir berjaya.. sebab saya hampir terpedaya.. huhu..
 
Comments:
iskh iskh ... kena masuk therapy..
 
saya harap si dia awak macam luke lakinya si rebecca...wakakaak tabah menghadapi hari2 mendatang bersama rebecca
 
i dont care if im a shopoholics....i lurve shopping...lurve portsmouth....good buy!!nike, dune, clarks, M&S, elle...yum yum...bestnye....lets go the three of us again before balik!
 
melloyz... jom pi therapy sesama.. hehehe

orange... sib baik si dia saya paham.. tau sangat dah perangai.. tapi sebenarnye saya cerewet bila beli barang.. kan sayang kan??

Wiez... anda lagi hebat.. lepas ni tanak la pegi situ lagi.. kite gi outlet lain lak... Cheshire Oak!!
 
Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

My Photo
Name:
Location: Kota Damansara, Malaysia
Me Read
Sayang @ Sex, Blood and The Lies I tell Myself
Azidot Bucuk @ B.L.O.G
Cpah @ ++ a silence i cant ignore ++
Runiz @ Its Runiz life
Im @ just hold on~~To feel is to know deeply
Sarah @ the disturbed mind of queserasera
Naf @ What are days for?
Syimi @ White Coffee and Books
Amir @ To think about it...
Itique @ Me thinking aloud!
Eyzza @ Dramatic... I'm a Dreamer
Maizu @ BEGINS A BEAUTIFUL JOURNEY
Kam @ Kita Adalah Insan Menumpang Atas Dunia...


Archives
April 2005 / May 2005 / June 2005 / July 2005 / August 2005 / September 2005 / October 2005 / November 2005 / December 2005 / January 2006 / February 2006 / March 2006 / April 2006 / May 2006 / June 2006 / July 2006 / August 2006 / October 2006 / November 2006 / December 2006 / January 2007 / February 2007 / March 2007 / April 2007 / May 2007 / July 2007 / August 2007 / September 2007 / October 2007 / November 2007 / December 2007 / January 2008 / February 2008 / May 2008 / August 2008 / September 2008 / October 2008 / November 2008 / January 2009 / February 2009 / March 2009 / July 2009 / September 2009 / October 2009 / December 2009 / October 2010 /


Free counter and web stats


Powered by Blogger

Subscribe to
Posts [Atom]